آخرین اخبار



کد مطلب: 18867
تاریخ انتشار: ش, 1394/05/24 - 23:02
ارس تبار:تندخويي، اضطراب و افسردگي مشكلات سلامت روان هستند كه امروزه بسياري از افراد گرفتار آنها هستند. در اكثر موارد اين حالات به شكل موانع هيجاني و جسماني بروز مي كنند كه به راحتي نمي توان بر آنها غلبه كرد. خوشبختانه، علم به ما كمك مي كند تا ارتباط بين روح و جسم را بشناسيم. به علاوه، عوامل زمينه ساز اضطراب و افسردگي نيز شناخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری ارس تبار به نقل از قدس آنلاين؛ عوامل زمينه ساز ناراحتي هاي روحي از جمله اضطراب و افسردگي به شرايط تغذيه، فيزيولوژيك، هيجانات، محيط، اجتماع، معنويات، ژنتيك و حتي بيماري هاي مغز بستگي دارد. گرچه معمولا عوامل بيوشيمي در اين باره مورد بحث است اما واضح است كه تغييرات فعاليت ناقل هاي عصبي مي توانند زمينه ساز تندخويي، اضطراب و تحريك پذيري شوند يا اين تغييرات نشانه هايي از بروز اين ناراحتي هاي روحي است.

گرچه تندخويي، اضطراب و افسردگي سه حالت متفاوت هستند اما در بسياري موارد به طور مشابهي بروز مي كنند. در واقع، اصلا عجيب نيست كه فرد افسرده دچار حالات اضطراب باشد و يا اينكه فرد مضطرب از افسردگي و تندخويي رنج نبرد.

بهبود سلامت روان

گرچه افسردگي و اضطراب عموما جز بيمار ي هاي روان محسوب مي شوند اما منطقي اين است كه مانند يك تغيير وضعيت سلامت مغز كه مركز مشلات جسمي، هيجاني و ارتباطي است در نظر گرفته شود.

اين در حالي است كه سلامت مغز همانند ديگر اندام هاي بدن مهم است. در واقع، مغز نيز مانند اندام هاي بدن تحت تاثير سبك زندگي ما خواهد بود. همچنين تغذيه، فعاليت ها و خواب بر عملكرد مغز تاثير مي گذارند. به علاوه، روش كنترل استرس، هيجانات، كيفيت روابط و احساس نسبت به زندگي همه نقش اساسي در سلامت روان دارند.

علائم افسردگي و اضطراب

افسردگي و اضطراب مانع از روند زندگي طبيعي مي شوند و عادات، رفتارها روابط با ديگران را در ابعاد شخصي و شغلي تغيير مي دهند. اين حالات با علائم جسماني مانند دردهاي شكمي، درد قفسه سينه، اختلالات تنفسي، حالت تهوع، لرزش عضلات، تعريق، خستگي و... و علائم رواني از جمله تحريك پذيري، ترس، تندخويي، احساس عدم امنيت، كاهش تمركز، غم و... بروز مي كنند. به طور كلي، اين تغييرات نتيجه نگراني بيش از حد و مزمن مانند عدم سازگاري با برخي تغييرات زندگي شخصي و اجتماعي خواهد بود.

10 توصيه براي رهايي از افسردگي، اضطراب و تندخويي

  • تنفس آرام
  • تحرك
  • گذراندن اوقاتي در طبيعت
  • خواب مطلوب و نيرو بخش
  • گذراندن زمان بيشتري همراه با نزديكان
  • قبول اينكه همه چيز عالي نيست.
  • تغذيه متعادل و نوشيدن زياد آب
  • ريلكسيشن و روش هاي تمركز
  • يادگيري عذر خواستنت از ديگران
  • يادگيري شناخت خود

انتهای پیام/

 

ارسال نظر